23. Festiwal Filmowy Wiosna Filmów

16:34


Wiosna Filmów rusza po raz 23! Za oknami robi się cieplej, ludzie budzą się z zimowego marazmu. Ja też, co zresztą widać po blogu. Zima to nie jest mój ulubiony okres w roku, najchętniej zamieniłabym się w niedźwiedzia i przespała te kilka miesięcy. Zresztą prawdę mówiąc mam w sobie coś z niego, bo śpię zdecydowanie za dużo i nie mam ochoty wyścibić nosa z ciepłego pokoiku. Dlatego z kina przerzuciłam się na Netflixa ;) Trochę mnie w kinie ominęło, szczególnie w pierwszych miesiącach 2017 roku. Zarobiona jestem! Dlatego program tegorocznej Wiosny Filmów bardzo mnie ucieszył! Będę miała okazję nadrobić zaległości. Na pierwszy plan "Personal Shopper" reż. Olivier Assayas z Kristen Stewart i "Pokot"  Agnieszki Holland. Planuję też obejrzeć „Ja, Daniel Blake”, „Zjednoczone stany miłości”, których jakimś cudem nadal nie widziałam, „Maria Skłodowska-Curie”. „Paterson”, „Jackie” i „Toni Erdmann”. Dodatkowo wybrałam trochę w ciemno 3 tytuły, o których wcześniej nie słyszałam, bo nie samym nadrabianiem człowiek żyje :)

WILDE MAUS

Georg jest pewnym siebie dziennikarzem jednej z wiedeńskich gazet. Jest uwielbiany, a równocześnie wywołuje strach, jak przystało na znanego krytyka muzycznego o ostrym piórze. Ale nagle zostaje ofiarą zwolnień grupowych. Zamiast jednak powiedzieć o tym młodej żonie, której myśli obecnie koncentrują się na pragnieniu urodzenia dziecka i pilnowaniu kolejnych owulacji, Georg zamierza się zemścić na byłym szefie. Znajduje pomocnika w dawnym szkolnym koledze, Erichu. Z początku niszczą to i owo, ale wkrótce ich działalność zamienia się w istną kampanię terroru. W międzyczasie Georg i Erich próbują uruchomić zrujnowaną kolejkę górską w wiedeńskim parku rozrywki, Prater, legendarną „dziką mysz”.

Gorzkie żniwa

Osadzony w okresie międzywojennym i oparty na prawdziwych wydarzeniach film przedstawia historię Hołodomoru, czyli wielkiego głodu na Ukrainie, wywołanego przez politykę gospodarczą ZSRR pod wodzą Józefa Stalina. Film jest również opowieścią o miłości, honorze, buncie i sile przetrwania w czasie klęski, która w latach 30. XX w. kosztowała życie miliony mieszkańców Ukrainy. Bohaterem jest młody artysta, walczący żeby przeżyć, uniknąć więzienia i uratować przed głodem swoją ukochaną.

Gra pozorów

Chcąc naprawić swój związek, Anna i Juhan wyjeżdżają do domku nad morzem, którego użyczyli im bogaci znajomi. Na miejscu stają się świadkami wypadku na skalistym wybrzeżu i zmuszeni są udzielić schronienia rannej kobiecie i jej mężowi. Goście sądzą, że dom należy do Anny i Juhana, a oni nie wyprowadzają ich z błędu. Łatwo wchodzą w nowe role i wyładowują swoje rozgoryczenie na obcych. Rozpoczynają z gośćmi grę, która doprowadzi ich związek na skraj przepaści. 

Znając mnie mój harmonogram seansów zmieni się 3 razy w czasie trwania festiwalu... ale liczę na to, że uda mi się obejrzeć większość z tego, co zaplanowałam. Do zobaczenia na Pradze! :)

Przypominam, że seanse jak co roku odbywać się będą w kinie PRAHA. Bilety na każdy pokaz będą kosztowały TYLKO 10 PLN.

Sprawdźcie program → http://www.wiosnafilmow.pl/program

You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję za Twój komentarz i zapraszam ponownie.

Instagram

Follow Us